TEMPUR® WARRANTY -laatutakuu


Tämä asiakirja vahvistaa TEMPUR Warranty -takuuehdot uusia TEMPUR -tuotteita varten, joita myydään Suomessa. TEMPUR-takuuehdot ja –hinnat ovat maakohtaisia ja TEMPUR-tuotteita koskevat takuuvaateet käsitellään siinä myyntipisteessä ja sen maan takuuehtojen mukaisesti, josta tuote on ostettu.

Vapaaehtoinen TEMPUR Warranty –takuu on voimassa vain silloin kun kaikki ostetut tuotteet on takuurekisteröity osoitteessa www.tempur.fi   

Tempur takuurekisteröinti > valitse Jälleenmyyjätiedoista Fysioterapeutti / Naprapaatti / Osteopaatti / Hieroja 

Muussa tapauksessa tuotteille myönnetään normaali Suomen lakia vastaava 2 vuoden toimivuustakuu.

Kuka tarjoaa TEMPUR-takuun?

TEMPUR-tuotteiden valmistaja / valmistuttaja Suomessa myytäville tuotteille on Dan-Foam ApS, Tanskassa perustettu yhtiö rekisterinumerolla DK-24209709. Rekisteröidyn toimiston osoite: Holmelund 43, 5560 Aarup, Tanska ("Valmistaja"). Dan-Foam ApS on TEMPUR-Sealy International, Inc -yhtiön tytäryhtiö.

Mitä takuu kattaa?

Valmistaja takaa, että uusissa ja aidoissa TEMPUR-tuotteissa ei ole virheellisen valmistuksen tai virheellisten materiaalien aiheuttamia vikoja sovellettavan takuuaikajakson aikana (katso väliotsikko ’Mitkä ovat TEMPUR- tuotteiden takuuajat?’). Takuu on voimassa tietyin rajoituksin, katso lisätiedot väliotsikosta ’Milloin takuu raukeaa?’

TEMPUR Warranty -takuu on voimassa tuotteen myyneellä valtuutetulla myyntipisteellä, kun se on ostettu henkilökohtaista käyttöä varten, mutta ei koskien liikeyrityksiä, kaupankäyntiä tai muita yhteisöjä tai laitoksia. Valtuutettujen vähittäismyyjien lista on saatavana verkkosivustolla www.tempur.fi sekä TEMPURin maahantuonnilta.

Mitkä ovat TEMPUR-tuotteiden takuuajat?

TEMPUR Warranty -takuu on voimassa ostopäiväyksestä alkaen (paitsi kun tuote on ollut aikaisemmin käytössä esittely- tai esittelymallina missä tapauksessa takuu alkaa valmistuspäivämäärästä laskien). Takuuajanjakso (ellei ole muuten määritelty) on yleensä:

Tuote

Tuotteen takuu

Mitä takuu kattaa?

- Paksut TEMPUR-patjat
(TEMPUR Original, TEMPUR Cloud, TEMPUR® Sensation, TEMPUR Hybrid –patjamallistot)
- TEMPUR Sijauspatja 7
15 vuoden Pro Rata -takuu * (*katso alla esitettyä taulukkoa)Materiaalivirheet johtuen viallisesta valmistuksesta tai materiaaleista sekä muutoksista, jotka aiheuttavat näkyvän, yli 2 cm painauman TEMPUR-materiaalissa.
- Tyynyt
- Sijauspatja 3.5
- Matkatuotteet
- Istuintyynyt
- Ergonomiset tuet
- Peitot
- Joustolakanat, tyynyliinat, suojalakanat
3 vuoden täystakuuMateriaalivirheet johtuen viallisesta valmistuksesta tai materiaaleista sekä muutoksista, jotka aiheuttavat näkyvän, yli 2 cm painauman TEMPUR-materiaalissa.
- TEMPUR Sijauspatja 5
- TEMPUR Futon -vieraspatja
5 vuoden täystakuuMateriaalivirheet johtuen viallisesta valmistuksesta tai materiaaleista sekä muutoksista, jotka aiheuttavat näkyvän, yli 2 cm painauman TEMPUR-materiaalissa.
- TEMPUR North –vuoderungot
- TEMPUR Experience –vuoderungot
- TEMPUR Promise –vuoderungot
- TEMPUR Relaxation –vuoderungot
(lukuun ottamatta moottoreita ja niiden säätimiä)
- Päätyelementit
10 vuotta Pro Rata – takuu (**katso alla esitettyä taulukkoa)Materiaalivirheet johtuen viallisesta valmistuksesta tai materiaaleista.
- TEMPUR Flexible Base
- TEMPUR Flexible
- KAJO by Eva Wahlström (poissulkien motorisoidut osat)
- Sisältäen päätyelementit
5 vuoden täysi takuuMateriaalivirheet johtuen viallisesta valmistuksesta tai materiaaleista.
- TEMPUR North –patjat mukaan lukien sijauspatjat
- TEMPUR Promise –patjat mukaan lukien sijauspatjat
15 vuoden Pro Rata -takuu * (*katso alla esitettyä taulukkoa)Materiaalivirheet johtuen viallisesta valmistuksesta tai materiaaleista tai muutoksista, jotka aiheuttavat näkyvän loven, joka on yli 2 cm TEMPUR-materiaalissa.
- TEMPUR Relaxation -patjat poissulkien sijauspatjat. Sijauspatjojen osalta katso takuu kohdasta ’ TEMPUR Sijauspatja 5’.15 vuoden Pro Rata -takuu * (*katso alla esitettyä taulukkoaMateriaalivirheet johtuen viallisesta valmistuksesta tai materiaaleista tai muutoksista, jotka aiheuttavat näkyvän loven, joka on yli 2 cm TEMPUR-materiaalissa.
- TEMPUR Experience -patjat poissulkien sijauspatjat. Sijauspatjojen osalta katso takuu kohdasta 'TEMPUR Sijauspatja 5’.15 vuoden Pro Rata -takuu * (*katso alla esitettyä taulukkoaMateriaalivirheet johtuen viallisesta valmistuksesta tai materiaaleista tai muutoksista, jotka aiheuttavat näkyvän loven, joka on yli 2 cm TEMPUR-materiaalissa.
- TEMPUR North, TEMPUR Experience, TEMPUR Promise ja TEMPUR Relaxation -patjapäällykset5 vuoden täystakuuMateriaalivirheet johtuen viallisesta valmistuksesta tai materiaaleista.
- TEMPUR-patjojen, -sijauspatjojen ja – tyynyjen vetoketjulliset päälliset2 vuoden täystakuuMateriaalivirheet johtuen viallisesta valmistuksesta tai materiaaleista.
- Kaikkien motorisoitujen vuoteiden moottorit, hierontayksiköt, kaukosäätimet ja niihin liittyvät osat2 vuoden täystakuuMateriaalivirheet johtuen viallisesta valmistuksesta tai materiaaleista.

* 15 vuoden rajoitettu Pro Rata –takuu. Jos teet voimassa olevan vaateen 5 vuotta hankinnan päiväyksen jälkeen, valmistaja antaa vastaavan patjan, jolloin maksat vaihtovälin mukaisen prosenttiosuuden uudesta vaihtopatjasta. Patjan vaihtaminen uuteen vastaavaan takuun voimassaolon aikana ei pidennä alkuperäistä takuuaikaa. Vaihtopatjan hinta on riippuvainen hinnasta, joka julkaistaan valmistajan OVH:n hintalistassa, joka on voimassa kyseisessä maassa silloin, kun vaade tehdään.

Vuodet 0 - 5 – Täystakuu

Vuosi 6 - Maksat 10 % voimassa olevasta OVH:staVuosi 11 - Maksat 60 % voimassa olevasta OVH:sta
Vuosi 7 - Maksat 20 % voimassa olevasta OVH:staVuosi 12 - Maksat 70 % voimassa olevasta OVH:sta
Vuosi 8 - Maksat 30 % voimassa olevasta OVH:staVuosi 13 – Maksat 80 % voimassa olevasta OVH:sta
Vuosi 9 - Maksat 40 % voimassa olevasta OVH:staVuosi 14 - Maksat 90 % voimassa olevasta OVH:sta
Vuosi 10 - Maksat 50 % voimassa olevasta OVH:staVuosi 15 - Maksat 95 % voimassa olevasta OVH:sta

* 10 vuoden rajoitettu Pro Rata –takuu. Jos teet voimassa olevan vaateen 5 vuotta hankinnan päiväyksen jälkeen, valmistaja antaa vastaavan tuotteen, jolloin maksat vaihtovälin mukaisen prosenttiosuuden uudesta tuotteesta. Vaihto ei pidennä alkuperäistä takuuaikaa. Vaihtotuotteen hinta määräytyy voimassa olevan suositushinnaston mukaisesti.

Vuodet 0 - 5 – Täystakuu

Vuosi 6 - Maksa 20 % voimassa olevasta OVH:sta
Vuosi 7 - Maksa 40 % voimassa olevasta OVH:sta
Vuosi 8 - Maksa 60 % voimassa olevasta OVH:sta
Vuosi 9 - Maksa 80 % voimassa olevasta OVH:sta
Vuosi 10 - Maksa 95 % voimassa olevasta OVH:sta

Miten takuuvaateet käsitellään?

TEMPUR Warranty -takuu alkaa alkuperäisen tuotteen ostopäiväyksestä (tai valmistuspäiväyksestä, kun on kysymys entisistä esittely / esittelytuotteista). Kun voimassa oleva vaade on tehty tämän TEMPUR Warranty -takuun mukaisesti, valmistaja tarjoutuu valintansa mukaisesti joko korjaamaan viallisen tuotteen tai antamaan vastaavan vaihtotuotteen kuluitta.

Valmistaja hyvittää kohtuulliseksi katsottavat ja etukäteen sovitut toimituskulut koskien viallisen tuotteen palauttamista korjattavaksi tai vaihdettavaksi, mikäli vaade on voimassa tämän TEMPUR Warranty -takuun ehtojen mukaisesti ja tuote palautetaan osoitteesta, joka on samassa maassa kuin valtuutettu vähittäismyyjä, jolta tuote ostettiin. Korjattu tai vaihdettu tuote toimitetaan maksutta osoitteeseen, joka on samassa maassa kuin valtuutettu vähittäismyyjä, jolta tuote ostettiin. Muissa olosuhteissa kaikki korjauksiin tai vaihtoihin liittyvät toimitusmaksut ovat ostajan vastuulla.

Kun on kysymys vaihdosta, valmistaja pyrkii toimittamaan vaihtotuotteen samalta tuotelinjalta. Jos tuotelinja on kuitenkin lopetettu tai tuote ei ole jostakin muusta syystä saatavilla, valmistaja pidättää oikeuden toimittaa vaihtotuotteen, joka valmistajan yksinomaisen harkinnan pohjalta on samantapainen kuin viallinen tuote.

Poissulkemiset

TEMPUR Warranty -takuu ei ole voimassa, jos:

  • tuote on ostettu käytettynä, kierrätettynä tai joltakin muulta kuin valtuutetulta vähittäismyyjältä tai suoraan valmistajalta. Valtuutettujen vähittäismyyjien lista on saatavana verkkosivustolta www.TEMPUR.com
  • takuuvaadeprosessia ei ole noudatettu (kuvattu seuraavassa otsikossa " Kuinka teet vaateen TEMPUR Warranty -takuun mukaisesti?)
  • tuotetta ei ole käytetty ja/tai käsitelty huolellisesti ja/tai käyttöä, puhtautta ja huoltoa koskevien ohjeiden mukaisesti, jotka ovat saatavana verkkosivustolla www.tempur.fi
  • tuote on vaurioitunut huolimattoman käytön johdosta, tahallisesti tai seurauksena laiminlyönnistä, viilloista, palamisesta, tulvasta, vesivahingosta, asunnon tai muun tilan homevauriosta tai muusta asiattomasta käytöstä sinun tai jonkun kolmannen osapuolen toimesta.
  • vika on aiheutunut tuotteen taipumisesta tai puristumisesta tai altistamisesta kylmiin lämpötiloihin saaden materiaalin repeämään tai pysyvästi muuttamaan muotoaan.
  • tuote on kastunut tai kasteltu läpimäräksi vastoin valmistajan suosituksia.
  • tuotteen on havaittu olevan hyvin tahraantunut, likainen ja/tai muuten epähygieeninen.
  • tuotetta on muutettu tai korjattu ilman valmistajan etukäteen antamaa lupaa.
  • säädettäviä vuodepohjia on ylikuormitettu tai väärinkäytetty vastoin valmistajan painorajoituksia.
  • vika on aiheutunut seurauksena normaalista kulumisesta.
  • tossut; emme tarjoa laajennettua takuuta tälle tuotteelle.
  • TEMPUR-materiaalissa havaittu muutos on vain vähäinen tai normaalista käytöstä johtuvaa, joka ei vaikuta tuotteen painetta lieventäviin ominaisuuksiin.

Kuinka teet vaateen TEMPUR Warranty -takuun mukaisesti?

    Suorittaaksesi vaateen TEMPUR Warranty -takuun mukaisesti sinun täytyy:

  • ottaa yhteyttä valtuutettuun vähittäismyyjään, jolta alun perin ostit tuotteen (“Myyjä”). Jos myyjä ei ole enää mukana liiketoiminnassa tai ei ole enää valtuutettu TEMPUR-vähittäismyyjä, ota yhteyttä maahantuontiin.
  •  Sinun tulee esittää alkuperäinen lasku tai myyntikuitti todisteena ostosta ja olla täyttänyt oikein TEMPUR Warranty –takuusertifikaatin verkkosivulla www.tempur.fi. Rekisteröi TEMPUR Warranty -takuusi mahdollisimman pian ostosi jälkeen. Sinun tulee palauttaa tuote myyjälle tai valmistajalle (mutta vain jos valmistaja on pyytänyt tuotetta). Jos valmistaja määrittää, että vaade on pätevä TEMPUR Warranty-takuun mukaisesti, sinulle hyvitetään kohtuullisiksi katsottavat toimituskulut koskien viallisen tuotteen palauttamista, mikäli tuote on palautettu osoitteesta, joka on samassa maassa kuin myyjä.

Paloturvallisuus

Tempur-tuotteet noudattavat sovellettavia turvallisuusnormeja, jotka voivat vaihdella riippuen tuotteesta tai maasta. Lisätietoja pyydettäessä.

Patjat

EN 597-1 (Savuketesti)

TEMPUR- tuotteetHuonekalujen ja kalusteiden palo- ja turvallisuusasetukset - BS 5852

Tyynyt

EN/ISO 12952-1 (Savuketesti)

CE-merkintä

Monissa TEMPUR-tuotteissa on CE-merkintä lääkinnällisinä laitteina (luokka 1), mikä merkitsee sitä, että tuotteiden ominaisuudet täyttävät direktiivin 93/42/ETY vaatimukset. Tarkasta pesutarra nähdäksesi, onko ostamassasi tuotteessa CE-merkintä.

Vastuumme Sinulle kuluttajana

Valmistajan vastuu on rajoitettu tuotteen korjauksen ja/tai vaihdon kuluihin TEMPUR Warranty -takuun mukaisesti. Vastaavasti valmistaja ei ole vastuussa kaikista muista menetyksistä ja vaurioista aiheutuen tuotteiden ostosta, omistuksesta, myynnistä tai käytöstä.

Tuotteita myydään vain kotikäyttöön ja henkilökohtaiseen käyttöön. Valmistaja ei kanna minkäänlaista velvollisuutta sinuun nähden koskien voiton menetyksiä, liiketoiminnan menetystä, liiketoiminnan keskeytymistä tai liiketoimintamahdollisuuden menetystä.

Kuluttajan lailliset oikeudet

TEMPUR Warranty -takuulla ei ole sovellettavin osin vaikutusta kuluttajan lakisääteisiin oikeuksiin.

_______________________________________________________________________________________

Toimitus- ja maksuehdot

Ota yhteyttä

Tietosuojaseloste

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot


Nämä toimitusehdot ovat voimassa alkaen.

Verkkokauppa

www.wakeupfresh.fi verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Alta linkistä pääset näkemään maksuehdot Checkout palvelun kautta: 

Maksuehdot Checkout

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle mahdollisimman nopeasti sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

e-mail:  info@wakeupfresh.fi 


puhelimitse: 0406550229


Tai postitse:

Urjalan Fysioterapia Ky

wake up fresh 

Huhdintie 9 B

31700 Urjala as


Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä.

Toimitamme verkkokaupastamme tilatut tyynyt ja muut pientuotteet pääsääntöisesti 3 - 7 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Patja- ja vuodetilaukset toimitetaan valitsemamme rahtiyhtiön kautta (useimmiten Posti tai DHL). Rahtiyhtiö riippuu tilauksen toimituspaikkakunnasta ja tilauksen kollilukumäärästä. Rahtiyhtiöstä riippumatta toimitusperiaatteet ovat samat patja- ja vuodetilauksissa. Kuljetusyhtiöstä ollaan yhteydessä asiakkaaseen ennen toimitusta, jolloin sopiva toimitusajankohta voidaan sopia asiakkaan aikataulun mukaan. Patja- ja vuodetilauksissa tuotteet toimitetaan ulko-ovelle (kerrostalossa alaovelle). Toimitukseen ei sisälly tuotteiden sisäänkanto.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta sekä tuotteesta riippuen n. 1-6 viikkoa. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille mahdollisimman nopeasti tilaamisen jälkeen. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla).

e-mail:  info@wakeupfresh.fi

Tai postitse:

Urjalan Fysioterapia Ky

wake up fresh

Huhdintie 9 B

31700 Urjala as.


Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Palautuksesta johtuvat kustannukset maksaa asiakas.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruuttamisoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen (sähköpostilla tai kirjeitse). Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

_______________________________________________________________________________________

Takuuehdot

Tietosuojaseloste

Ota yhteyttä